1mm kugler på glas og trærod?

Alt andet end discus

Redaktør: mvn-discus

1mm kugler på glas og trærod?

Indlægaf acp » 6. aug 2016 17:33

Hej,

Det er mit første indlæg her, jeg kunne ikke lige se et bedre sted end her at stille mit spørgsmål.
Vores akvarie er et Juwel Trigon 190, med ekstern Eheim standpumpe og UV filter, temperaturen er mellem 24 og 25 grader, og var generelt startet som et planteakvarie, senere er der kommet tre discus fisk i sammen med nogle gule molly, og en slørhale der har været hos os siden vi kom hjem fra flere år i udlandet...

Men vi er kommet ud i at vi har fået nogle cirka 1mm kugler som er forskellige steder i akvariet, dels på glasset og den trærod vi havde i, de er hårde, og kan ikke fjernes fra glasset med en svamp. For at få dem væk kræver det at man skaber dem af med en pincet eller anden hård genstand, de spreder sig lidt efter lidt, jeg har taget trærodden op da der var mange på undersiden af denne.

Er der nogen der har kendskab til dette symptom/problem samt hvordan man kommer det til livs?

Fiskene trives, spiser og er svømmer glad rundt. Indlægget skrevet via smartphone i forsøg på at kunne vedlægge et billede, men synes ikke muligt, håber at beskrivelse er sigende ellers vil jeg forsøge at finde en anden måde at gøre billederne tilgængelige?

/Anders
acp

Postnummer: 8361 Hasselager

Re: 1mm kugler på glas og trærod?

Indlægaf Knage » 7. aug 2016 22:26

Hej Anders
Jeg ved ikke hvad det er for nogle kugler du skriver om, men jeg kan se at du skriver du kører med 24-25 grader i tanken. Det er for lidt til discus. Du skal have temperaturen op på omkring 28 grader ellers trives dine discus ikke godt.
M.v.h. Jens
Brugeravatar
Knage

Geografisk sted: Århus
Postnummer: 8200 Århus N

Re: 1mm kugler på glas og trærod?

Indlægaf ducati » 5. sep 2016 22:10

Hej Anders.

Hvis det er hvide 1 mm store kugler, er det formentlig æg fra zebra snegle. Æggene kan ikke klække i akvarier.
Med venlig hilsen

ducati
Leif
Brugeravatar
ducati

Geografisk sted: Hørsholm
Postnummer: 2970 Hørsholm

Tilbage til Snik snak