5-6 små discus unger - Randers

For køb

5-6 små discus unger - Randers

Indlægaf Limbo » 20. jul 2014 14:52

Hej jeg er interesseret i at købe 5-6 små discus unger. Gerne mindre end de sælges i butikkerne. Jeg ved godt at de er mere sårbare, men dels har jeg som bistdandsmodtager slet ikke råd til halvvoksne discus til 4-500 stk. Dels har jeg haft discus før og så synes jeg også at det er sjovt at se dem vokse stille og roligt fra de er helt små 5 øre størelse.

De skal være over specialfoder alderen. Jeg fodre med artemia, røde myggelarver, hjerte og lever. Jeg vil helst ha Tefe eller Rødtyrkis. Men er også intereseret i andre tilbud. Man må jo ikke være kræsen og de er alle meget smukke fisk.

Jeg bor i Randers, så alt på Sjælland og fyn er udelukket med mindre sælger skal på udflugt til Jylland. Men jeg tager gerne bussen til Århus eller Aalborg el. lign. afstand for at hente dem.

Venlig hilsen Søren Henriksen
Limbo

Geografisk sted: Randers
Postnummer: 8900 Randers

Re: 5-6 små discus unger - Randers

Indlægaf HDFatboy » 20. jul 2014 22:08

Hej Søren
-og velkommen til -lol-

Ikke for at tage modet fra dig, men helt små discus unger er IKKE for begyndere. Og unger i 5 øre størrelse er slet ikke store nok. De er ikke engang store nok til at flytte hjemmefra.
Jeg vil sige, at du skal op i min. 5-6 cm. unger for at kunne få succes med opfodring og hold af discus.
Inden du springer ud i discus, vil jeg anbefale at du evt. tager et kig på: www.discus-dummies.dk - som er en fin side for begyndere.
Hilsen
Johnny
Brugeravatar
HDFatboy

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer: 9440 Aabybro

Indlægaf bjrneunge » 21. jul 2014 16:24

Hej Søren og velkommen til.

Jeg er ret sikker på at discus ikke sælges i den størrelse, da overlevelses mulighederne næsten er lig 0.

Det er lidt længere væk end du søger tror jeg, og disse fisk er også en del større (men der er stadig rigeligt med arbejder for at få dem helt store), men det er da Rød turkis fra piwowarski :)

Du kan prøve at se min annonce her: (LINK FJERNET AF MODERATOR DA DET IKKE ER LOVLIGT AT LINKE TIL ANDRE SALGS SIDER, OPRET ISTEDET EN SALGS ANNONCE HER)
Mvh. Kasper Bang
bjrneunge

Geografisk sted: Danmark
Postnummer: 6700 Esbjerg

Indlægaf Limbo » 23. jul 2014 00:55

bjrneunge skrev:Hej Søren og velkommen til.

Jeg er ret sikker på at discus ikke sælges i den størrelse, da overlevelses mulighederne næsten er lig 0.

Det er lidt længere væk end du søger tror jeg, og disse fisk er også en del større (men der er stadig rigeligt med arbejder for at få dem helt store), men det er da Rød turkis fra piwowarski :)

Du kan prøve at se min annonce her: (LINK FJERNET AF MODERATOR DA DET IKKE ER LOVLIGT AT LINKE TIL ANDRE SALGS SIDER, OPRET ISTEDET EN SALGS ANNONCE HER)
Mvh. Kasper Bang
bjrneunge skrev:Hej Søren og velkommen til.

Mvh. Kasper Bang

OK, så må jeg prøve nogle 4-5 cm. Jeg købte dog nogle meget små for nogle år siden. De klarede sig udemærket. Men jeg tager de tilbud der kommer.
Limbo

Geografisk sted: Randers
Postnummer: 8900 Randers

Tilbage til Køb.