[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 129: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 130: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4876: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4878: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4879: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4880: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Discusforum.dk • Vis emne - Rengøringsinterval filter.

Rengøringsinterval filter.

Alt inden for filter til akvarie.

Redaktør: mvn-discus

Rengøringsinterval filter.

Indlægaf sune » 14. feb 2012 13:14

Hej alle.

Vil lige starte en tråd op om hvor tit et filter skal rengøres.

Så..

Hvad har i af filtre?
Hvor tit gør i det rent?
Holder det vandet rent?

Kom så drenge og piger, der er god bund for en fornuftig debat her!

Sune.
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer
Postnummer: 7600 Struer

Re: Rengøringsinterval filter.

Indlægaf JFP » 14. feb 2012 16:48

Paa mit stue akvarie har jeg baade biofilter og 2 stk spandpumper.
andre har jeg spandpumpe.

Biofilter har jeg ikke renset i 4 aar, men det er ogsaa 440 L.
Spandpumper renser jeg naar flowet gaar ned.
Det er ca 1 1/2 aar.

Mener dem som renser hver maaned ødelægger deres bakteria flora, hver gang de renser.

Jan P.
Brugeravatar
JFP

Geografisk sted: Horsens
Postnummer: 8700 Horsens

Re: Rengøringsinterval filter.

Indlægaf sune » 15. feb 2012 09:54

Ok, jeg prøver lige at beskrive mit rengøringsinterval: Aldrig! He he, nej det er ikke helt rigtigt, men:

Eheim Classic 2260 fyldt med 1/4 keramikrør, 1/2 lecanødder, 1/4 japanmåtte Ca. Har kørt nu i 1,5 år uden problemer. Der er ikke noget vat eller andet i den som kan slamme til, og gennemstrømningen forringes derfor ikke selvom der kommer lidt slam med ned i filteret. Jeg har så også en filtersvamp i hjørnet, foran indsugningen(som en hmf) og der lægger slammet sig bagved, uden at ryge i indsugningen, fordi vandet står rimelig stille, når jeg så skifter vand stikker jeg en slange ned og suger slammet op, og så er det det. Samme effekt kan man opnå med et lille forfilter på indsugningen.

Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor sjældent man skal røre ved sine filtre generelt, jeg har en elefantfod som jeg ikke har renset i flere måneder og den kører bare, selvom man skulle tro den slammede hurtigt til, da det jo er en fin filtersvamp.

Nå ja, rekorden i familien er vist min fars 2260, som har kørt i 6 år uden at blive renset!! Der må være en fantastisk biologi i den.
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer
Postnummer: 7600 Struer

Tilbage til Filter.