[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 129: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 130: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 129: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 130: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4876: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4878: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4879: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4880: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Discusforum.dk • Vis emne - Forarbejde til opstart af 1200l amazonas

Forarbejde til opstart af 1200l amazonas

Redaktør: mvn-discus

Re: Forarbejde til opstart af 1200l amazonas

Indlægaf langebæk » 14. jan 2013 23:03

jeg syntes det er en go start, du kunne nok godt bruge lidt flere og noget større rødder, jeg ved godt de koster nok knaster men akvariehobbyen har aldrig været billigt hvis det sku være godt -lol- hvis du nu stiller dine rødder op ligner det at de vokser oppe fra og ned og det er en ret fed effekt især hvis du har et eller to moderplanter på bunden der voker op af, discus er også vilde med at smide der æg på lodrette elementer

hvad valgte du af filter?? og har du lidt billeder af det

har du overvejet at hvis du kan se fiskene fra begge sideruder samt fronten kan du være med til at stresse fiskene da de ikke kan gemme sig nogen steder? jeg ville blænde den ene side af med sort klæbefolie
langebæk

Indlægaf Heine » 15. jan 2013 03:25

Ja det er noget tomt som det står nu, men men flere rødder, er bange for at det kommer til at se proppet ud. Der skal være plads til et par store planter og en forgrundsplante,når de så er vokset til vil jeg overveje flere rødder -frown- dem jeg har var de største jeg har fundet. Hvis der skulle en mere i skal det være en der ligner mere et træ med rod. Efter en tur i Randers hos Ole er baggrunden lavet efter hans råd og med hans bioelementer. Billeder skal der nok kom flere af det næste stykke tid -exclaim- . Man kommer kun til at kunne se akvariet fra fronten, der bliver lavet et skab med skyde låger. Lampen er hængt op, den er ca en meter over vandet.
Heine

Geografisk sted: Aalestrup
Postnummer: 9620 Aalestrup

Indlægaf sune » 18. jan 2013 14:17

Det ser hammer godt ud, kan ikke vente med at se det med fisk i -exclaim-

Og få så lige fuget de fliser, murer -idea-
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer
Postnummer: 7600 Struer

Indlægaf ipsen » 18. jan 2013 18:19

med alle de planter du har nævnt at du vil have i dit akv. hvad for noget lys bruger du så på det?

og hvad med gødning og CO2?

mvh ipsen
ipsen

Geografisk sted: danmark
Postnummer: 3600 Frederikssund

Indlægaf Heine » 21. jan 2013 00:43

Skal nok få dem fuget;) men hvorfor har du nu os set det -frown- skal ikke have alle planterne, skal kun ha to eller max tre. Det bliver kun nogen der ikke kræver meget lys, for der kommer ikke til at være meget af det. Nu har jeg haft vand i i en uge, har fundet ud af at det er lidt svært at holde det på 28-29 grader -evil- De første fisk er kommet i 10 stk. Corydoras sterbai ved godt de står til max 28 grader, men har læst mig til de godt kan tåle til tider lidt mere, nogen der har erfaring med dem? Syntes de er mega flotte. Som stime fisk er jeg ved at indføre rødnæser. Er sikkert over forsigtig, men indfører fiskene stille og rolig, for at få filteret til at køre. I siger til hvis i syntes jeg gør det helt dumt, kan godt tá det og så tager jeg det jeg kan bruge af det -cool- .
Heine

Indlægaf Heine » 21. jan 2013 01:41

Lige et billede af vægen -exclaim-
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Heine

Indlægaf Arne.. » 21. jan 2013 08:30

Super flot akvarie .. Det bliver spændene at se med Discus i.

-exclaim-
Mvh .. Arne
Brugeravatar
Arne..

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer: 9700 Brønderslev

Indlægaf langebæk » 21. jan 2013 08:40

Det ser mega godt ud..... Så mangler du bare en flok på10-15 stk jeg er sikker det ville se skide godt hvis du valgt samme variant, jeg ville klart tag alenquerne de er brune med en rød base og de får turquise flammer herover panden/buen og ryggen
Vi havde dem med til køge messen og skal have en ordentligt flok med igen til Vejle messen så hvis du kan vente er der mulighed for at rede dig en go flok der til en fornuftig pris:)
langebæk

Indlægaf sune » 21. jan 2013 09:46

Sterbai er den bedst egnede pansermalle til discusakvariet, og jeg har kun gode erfaringer med dem. Nå ja, måske lige minus den gang jeg stak mig på en bugfinne, he he, jeg vidste ikke de er giftige -crying-
Brugeravatar
sune

Indlægaf Heine » 21. jan 2013 11:35

Sune, vist sgu heller ikk de er giftige, det har jeg ikk kunne læse, så de skal ikk tages med fingerne;) vil os rigtig gerne til Vejle messen, har bare noget arbejde jeg skal ha byttet. Men en go pris er lige mig -coolsmoke-
Heine

Indlægaf Arne.. » 21. jan 2013 18:07

langebæk .. Har du et billede eller 2 af de Discus du skriver om ?? dem vil jeg da gerne se.
Mvh .. Arne
Brugeravatar
Arne..

Indlægaf sune » 21. jan 2013 18:12

Brugeravatar
sune

Indlægaf langebæk » 21. jan 2013 19:02

På messen i Vejle kommer der også brillant turquise solid turquise pigon blood rød og blue diamond alle i en godt stor størrelse 14 cm:)

Så der bliver masser at se på pg vi glæder os meget at hilse på alle discus tosserne fra Fyn og Jylland
langebæk

Indlægaf Arne.. » 22. jan 2013 08:43

Sune .. TAKKER for link, de er rigtig flotte.

Langebæk .. Du har ret, 10-15 stk. i et stor akvarie vil se rigtig godt ud.
Mvh .. Arne
Brugeravatar
Arne..

Indlægaf BrianL » 23. jan 2013 11:37

Kan ikke sige andet end flot setup, og glæder mig til og se det færdigt og med Discus i.. -cool- -exclaim-
Brugeravatar
BrianL

Foregående

Tilbage til Amazonas biotoper