Mest 'Value for Money'

Mest 'Value for Money'

Indlægaf Mildow » 8. sep 2014 11:42

Hej allesammen.

Jeg søger lidt at høre erfaringer fra jer omkring frostfodder.

Jeg har 11 ungfisk på 8-10cm og en på 20+. Planen er at de skal have en så varieret kost som overhovedet muligt. Jeg har indtil videre kørt med oksehjerte, artemia, røde myggelarver og granulat. Frostfodderet jeg har benyttet er små pakker med terninger købt hos Martin i Cichlidecenteret.

For mig at se er det lidt af en jungle med fodder til discus. Der er et hav af forskellige mærker. Det jeg helst kunne tænke mig, var hvis nogen kunne bidrage med erfaringer med storindkøb til gode priser. Det skal selvfølgelig være af en ordentlig kvalitet -confused-

Jeg skal helst ikke ud i noget hjemmelavet løsning osv. Og for at det skal være nemt, hurtigt og lige til, tænker jeg at terningformatet er lettest at have med at gøre. Kan godt lide princippet med at holde en terning med en tang så alle kan komme til at få noget

Jeg har kigget lidt på eBay og har bl.a. fundet følgende:

- 5kg (50x100g) Frostfutter - freie Auswahl aus 45 Sorten - 64,95 EUR

Link: http://www.ebay.de/itm/5kg-50x100g-Fros ... 2c602e6c83

Kan man regne med at kvaliteten er i orden? Jeg gider simpelthen ikke at fodre op med skraldmad. De skal have det godt. Samtidigt er der heller ikke nogen grund til at fodderet sviner mere end nødvendigt. Så hvis der nu var et mærke som svinede mindre, ville det jo ikke være helt tåbeligt! -exclaim-

Hvor køber i fodder henne? -frown-
Brugeravatar
Mildow

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Postnummer: 2620 Albertslund

Re: Mest 'Value for Money'

Indlægaf sune » 8. sep 2014 13:45

Jeg ville købe det her hvis jeg stod og manglede: viewtopic.php?f=11&p=59818#p59818

De der blisterpakker synes jeg egentlig ikke så godt om, de fylder vand i for at få det mast ned i pakkerne, hvilket gør foderet meget dyrere. Køb 200, 500 eller 1000 grams pakker og klip en hel plade op ad gangen og put i en bøtte.

Sv 2000, mielings, benkers Discus Royal, artemia, mysis, hvide myggelarver er godt frostfoder.
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer
Postnummer: 7600 Struer

Indlægaf Mildow » 8. sep 2014 17:51

Hej Sune og tak for dit svar.

Jeg taget dit råd til mig og har kontaktet ham med fodder til salg. Lyder som en fin nok pris.

Men lad os da endelig ikke lukke den her. Vil da være rart at høre lidt mere om hvor I andre handler frostfodder henne. Man kan jo ikke nødvendigvis regne med at der er en privat der sælger til den tid hvor man skal bruge mere :)
Brugeravatar
Mildow

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Postnummer: 2620 Albertslund

Indlægaf langebæk » 8. sep 2014 20:10

Cc Er altid til at handle med hvis du tramper ind og siger du skal have 6-8 kilo og ellers kan du lave det selv der er både opskrifter på muslingemix og oksehjertemix her på side hvor du kan opnå en kilo pris omkring de 50 kr det kræver dog en del arbejde.

Er du mere til netpriser så ville jeg handle på diskus-direkt.de jeg personligt hælder dog mere til en blanding af homemade og hvad cc kan levere
langebæk

Tilbage til Foder