Brok på Facebook .

Alt andet end discus

Redaktør: mvn-discus

Brok på Facebook .

Indlægaf slagteren » 5. jun 2015 19:12

Lad mig starte ganske stille og roligt , vi har mange brugere der bruger Facebook som har mange grupper som henvender sig til folk der har discus, mange vil gerne det bedste for deres discus og spørger gerne ind til alverdens ting angående dem og deres adfærd og jeg skal være den første til at indrømme at jeg ind imellem er meget skarp i i min tone og svarer ret konsekvent og hårdt på diverse spørgsmål på Facebook .

At man vælger at have discusfisk er for mig en Livsstil og ikke noget man lige prøver for lige at se om det nu også er noget , dermed er ikke sagt at man ikke herinde kan få hjælpen der gør det muligt at få dem til at trives rigtig godt men det vil være godt IKKE at få råd af diverse som ikke har den rette forstand på disse skønne fisk .

Med det skrevne vil jeg egentlig blot henvende mig til de folk som gerne vil Discus det bedste og opfordre til at spørgsmål stilles herinde og ikke på facebook .

Der findes mange gode svar på Facebook men nogle er nok mere begrænset til ganske kort tids hold af discus uden at jeg vil fornærme nogen .

Når jeg skriver som jeg gør er det selvfølgelig for at få flere aktive medlemmer men skam også for at de brugere herinde kan få svar på deres mangeartede spørgsmål som vil komme .

Kære venner i skriver bare og det kan nemt være jeg ikke kan svare men at mange af vores bruger herinde kan da de har årelang erfaring .

Få jer så meldt ind og vi står klar til at svare på alle spørgsmål .

Mvh Poul. " Slagteren"
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Geografisk sted: holstebro
Postnummer: 7500 Holstebro

Re: Brok på Facebook .

Indlægaf Volvo » 6. jun 2015 20:58

Hej Poul

Vil give dig ret i at mange akvariefisk grupper på FB, gives der fuldstændigt vildtledende og forkerte oplysninger og informationer.

Her snakker vi ikke kun discus, men alle mulige arter, problemet på FB er, at mange tror de er erfaren nok til at give råd om alverdens mulige ting, her tænker jeg akvarier teknik , sygdoms diagnose, bare fordi de har haft et starter sæt på 54 liters med to par sværdrager i 2 måneder.
Netop af samme grund har jeg droppet de fleste FB sider med akvarier fisk, da jeg simpelthen ikke gider diskutere ting med folk der åbenlyst er helt ude på "dybt vand"og tydeligvis har tabt sutten for længst.

Når det så er sagt, så skal man passe på hvad tone man formulere i, har selv måtte sande at der ikke er alle der kan tåle at få svar( kritik ) især ikke hvis de kommer med et postulat om det ene eller andet, uden at nævne navne, har der jo for ganske nydeligt været en bruger i dette forum, som begyndte at klynke, så snart man havde en anden opfattelse og mening om tingende, om det var fisk eller teknik.

Nu ved jeg jo at i dette forum er en del erfaren brugere, så klart jeg ville stille mit spørgsmål her først, da de "gamle" & erfaren jo ikke er opvokset med Facebook, derfor er chancen for et brugbart svar noget større her, end i enFacebook gruppe, hvor 98% af gruppens medlemmer er nybegynder.

Håber der kommer gang i debatterne til efteråret, så vi alle kan blive klogere på de fantastiske discus fisk her på discusforum.dk -exclaim-

Tror de fleste har sat deres akvarier lidt på standby, selv om de ugelige (daglige) vandskift skal laves, samt fodringerne skal overholdes, kikker langt de fleste jo mindre på deres fisk i sommerperiode, med mindre ens akvarier er placeret på toilettet, eller 2 meter fra Weber grillen :grill: -grin-

God sommer derude -exclaim-
Billede Billede
Brugeravatar
Volvo

Postnummer: 5690 Tommerup

Indlægaf slagteren » 7. jun 2015 09:37

Det er så rigtigt skrevet "volvo" og undertegnede er da også selv hoppet ud af de fleste grupper der omhandler discus . Uden at nævne navne er der særligt en der ikke vil discusforum det bedste og derfor går , sammen med vedkommendes diciple , efter benene på dem der ikke lige retter sig ind .
Selvom sommeren står for døren og hobbyen for manges vedkommende er sat lidt i stå indtil efteråret arbejdes der skam meget i teamet , som snart er vokset med et par medlemmer, på at få skabt et godt og habilt discusforum med gode oplevelser i form af fællesture , messer og meget mere .
Med disse ord vil jeg lige nævne at der kommer et nyhedsbrev mere om en 14 dages tid hvor vi præsenterer lidt godt nyt for jer brugere og sidst men ikke mindst rigtig god sommer til alle .
Mvh Poul.
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Geografisk sted: holstebro
Postnummer: 7500 Holstebro

Indlægaf Richardrit123 » 15. maj 2017 11:35

Artiklen var meget nyttig og oplysende læsning.
Richardrit123

Postnummer: 2500 Valby

Tilbage til Snik snak