Til alle nye som gamle

Almen snak om discus.

Redaktør: mvn-discus

Til alle nye som gamle

Indlægaf slagteren » 12. nov 2015 13:24

Her i hytten har der været ret stille med discus men sommeren er jo som mange bekendt ved at være ovre og efteråret er stille og roligt indtrådt.
Jeg har været ret stille herinde i perioden da jeg lissom trængte til lidt pause og eftertanke til om nu mit anlæg også var optimalt .
Konklusionen var at der måtte laves om i akvarierummet og det er der så gang i selvom arbejdet stjæler en hel del tid men planerne er der og de vil blive udført .
Prioritet nr. 1 er at få lavet udsugning af fugt fra rummet og dernæst ny rørføring samt opvarmning med fjernvarme .
Jeg ville egentlig gerne ha haft lidt Discus til videre salg men det har vist sig at være noget af en opgave da der desværre er nogle kræfter her i danmark der mener at de vil være eneforhandlere af kvalitetsdiscus fra tyskland og har fyldt de forhandlere godt op med en gang øregas og luftkasteller så det lige her og nu ikke er muligt at få der fra .
Når det er sagt er der vel kun tilbage at sige , vi henter sgu selv om vi så skal køre flere tusinde kilometer og sideløbende må vi prøve at lave lidt unger selv .
Den kommende week end står i akvarierummets tegn og når jeg træt kigger mig omkring på Søndag vil jeg prøve at knipse et billede eller 2 til enten skræk eller inspiration .
Skulle nogen af jer side med et eller andet i har lyst til at dele med os andre er i altså mere end velkomne til at skrive herinde så vi får "gen" kickstartet vores alles fælles hobby .
Vejle messen er jo nok det næste der står for døren hvor vi alle kan mødes og vi i teamet discusforum er klar til at tage imod alle .
De bedste hilsner fra Poul i Holstebro.
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Geografisk sted: holstebro
Postnummer: 7500 Holstebro

Re: Til alle nye som gamle

Indlægaf Volvo » 13. nov 2015 10:37

Ser frem til nogen billeder af rummet -exclaim- -idea-
Billede Billede
Brugeravatar
Volvo

Postnummer: 5690 Tommerup

Indlægaf BrianL » 13. nov 2015 21:02

En lille update:
Her sker der ikke så meget.
Har skåret bevist ned mht antal akvarier og fisk.
PT har jeg et delt 325L med 2 vf grønne i det ene halvdel og andre små sydamerikanske cichlider i den anden part.

12179814_10208093363116770_1572032747_n.jpg

Jeg afventer og flytte til bedre lokaler, da jeg gerne vil have et rum kun til hobbyen, og for ikke og flytte for mange akvarieting/fisk er status som skrevet...:)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
BrianL

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer: 7600 Struer

Indlægaf Discusallan » 13. nov 2015 21:30

Jeg har også " lagt lidt brak" det sidste halve års tid, alle discus er solgt og der er kun diverse corydoras, lidt sommerfuglecichlider og lidt L maller alle fisk som godt kan klare sig uden daglige vandskift -cool-

Jeg har længe ( prøv selv at spørge Poul, han er snart træt af at høre om mine planer )snakket om at jeg ville bygge nyt akvarierum.
Jeg er så endelig gået igang , der var desværre kun plads i garagen til et rum på 11 m2 men så må jeg jo bare udnytte det godt.
Jeg laver det med gulvvarme og laver også udtag til at kunne koble centralvarme i biofiltrene.

Planen er at opdrætte lidt discus igen men der står også en reol med 18 stk 45 liters til opdræt af diverse cory og sommerfugle og venter på at der er klart i rummet.

Billeder kommer når jeg når lidt længere
Discusallan

Geografisk sted: Jordrup
Postnummer: 6064 Jordrup

Indlægaf mvn-discus » 15. nov 2015 22:33

Jeg vil da også komme med lidt om hvad jeg går og laver.
Da jeg har ligget meget stille med at ha discus de sidste 3-4 år, pga. skilsmisse og nyt job og nyt hus.

Jeg er så i gang med at bygge et helt nyt fiskerum op og et teknikrum ( som pt. er færdig).
der er ved at komme nye fliser på gulvet, så hvis alt går som det skal skulle, vil alle akvarierne komme op inden for den næste måned.
Jeg vil lave en tråd om alt det jeg har lavet, og prøve at vise hvordan man kan lave tingene og man har selvfølgelig lov til at spørge om de ting jeg har lavet eller noget der er relevant.
Mvh Michael Bosse
Mit motto er: "Der er ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar"
Brugeravatar
mvn-discus

Geografisk sted: Vestsjælland
Postnummer: 4470 Svebølle

Indlægaf slagteren » 16. nov 2015 19:49

Ja jeg havde jo næsten lovet billeder , de kommer så ikke da det hele ligner lort , men jeg er til stadighed igang .
Fru nielsen havde så købt en ny sofa i Lørdags som skulle fragtes og ja som den gode mand jeg bør være er svaret så : jamen det gør vi da skat. nu var det sådan at traileren ikke var tom og skulle tømmes før afhentning så der gik der lige lidt tid .
Jeg arbejder stadig på at få det hele på plads og jeg ligger billeder ud " NÅR DET ER KLAR" Tør ikke love mere .
Mvh Poul.
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf Kennk » 17. nov 2015 20:19

slagteren skrev:Fru nielsen havde så købt en ny sofa i Lørdags som skulle fragtes og ja som den gode mand jeg bør være er svaret så : jamen det gør vi da skat. nu var det sådan at traileren ikke var tom og skulle tømmes før afhentning så der gik der lige lidt tid .
Jeg arbejder stadig på at få det hele på plads og jeg ligger billeder ud " NÅR DET ER KLAR" Tør ikke love mere .
Mvh Poul.

Er du lidt under tøflen Poul -grin- -grin- -grin- -razz-
Vh Kenn

576l. Move Discus/Planteakvarie m. 160l. Biofilter med centralvarme

Reol m. 2x250l. og 2x 100l. m. 160l. biofilter i kælderen
Brugeravatar
Kennk

Postnummer: 6330 Padborg

Indlægaf slagteren » 18. nov 2015 17:07

Kennk skrev:
slagteren skrev:Fru nielsen havde så købt en ny sofa i Lørdags som skulle fragtes og ja som den gode mand jeg bør være er svaret så : jamen det gør vi da skat. nu var det sådan at traileren ikke var tom og skulle tømmes før afhentning så der gik der lige lidt tid .
Mvh Poul.

Er du lidt under tøflen Poul -grin- -grin- -grin- -razz-

-exclaim- Ikke mere end at når hun for en gangs skyld gerne vil at jeg hjælper lidt til gør jeg det gerne til fordel for andet , til andre tider har jeg vist frie hænder og tøjler -cool- .
Mvh Poul.
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf Kennk » 18. nov 2015 17:40

slagteren skrev:tider har jeg vist frie hænder og tøjler -cool- .
Mvh Poul.

-exclaim-
Vh Kenn

576l. Move Discus/Planteakvarie m. 160l. Biofilter med centralvarme

Reol m. 2x250l. og 2x 100l. m. 160l. biofilter i kælderen
Brugeravatar
Kennk

Postnummer: 6330 Padborg

Indlægaf slagteren » 20. nov 2015 19:39

Ja jeg har så ikke kunnet vente helt til det hele var klar men har da fået lidt vand i opdrætsreolen som er lavet på den måde at der er en 250 ltr. øverst jeg kan aftappe vand fra som er forberedt hvor så den delte 250ltr. står lige under og utålmodig som jeg er er der allerede lidt aktivitet i disse 2 .
Der er i det ene rum 2 Alenquer som egentlig burde ha sat æg men de er nok forstyrret lige rigeligt , i det andet rum er der en RT og en Leopard som er i fuld gang .
I det øverste akvarie med det forberedte vand er der tilsat en ordentlig klyne til at tilfør Humus og til sænkning af PH Og jeg er på en PH på 6,5 som er alt rigeligt til den slags jeg har gang i MS er på lige under 80 da jeg har tilført lidt Discusmineraler som vil få mit osmosevand til at stige betragteligt .
Her lidt billeder at lure på.
Mvh Poul.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf slagteren » 20. nov 2015 19:39

Ja jeg har så ikke kunnet vente helt til det hele var klar men har da fået lidt vand i opdrætsreolen som er lavet på den måde at der er en 250 ltr. øverst jeg kan aftappe vand fra som er forberedt hvor så den delte 250ltr. står lige under og utålmodig som jeg er er der allerede lidt aktivitet i disse 2 .
Der er i det ene rum 2 Alenquer som egentlig burde ha sat æg men de er nok forstyrret lige rigeligt , i det andet rum er der en RT og en Leopard som er i fuld gang .
I det øverste akvarie med det forberedte vand er der tilsat en ordentlig klyne til at tilfør Humus og til sænkning af PH Og jeg er på en PH på 6,5 som er alt rigeligt til den slags jeg har gang i MS er på lige under 80 da jeg har tilført lidt Discusmineraler som vil få mit osmosevand til at stige betragteligt .
Her lidt billeder at lure på.
Mvh Poul.
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf slagteren » 20. nov 2015 19:40

Lidt flere .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf slagteren » 20. nov 2015 19:42

MVN HJÆLP MIG MED AT VENDE DE BILLEDER RIGTIGT , Poul er en dør til det der teknik "Endnu" .
-cool-
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf slagteren » 20. nov 2015 19:48

Har netop fået at vide MVN lige giver en hånd med at vende billeder når han har lavet mad . -exclaim- .
Mvh Poul.
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Indlægaf HDFatboy » 22. nov 2015 18:49

Det ser godt ud -exclaim-
Glæder mig til at se det færdige "discus værksted".
Hilsen
Johnny
Brugeravatar
HDFatboy

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer: 9440 Aabybro

Næste

Tilbage til Generel Discus snak