Helt friske billeder fra mit 720 liters

Almen snak om discus.

Redaktør: mvn-discus

Helt friske billeder fra mit 720 liters

Indlægaf Miwes » 13. mar 2015 18:55

Her er lige lidt friske billeder af akvariet og har lige sat gang i en antialge kur, så håber jeg kan få bugt med de lidt forskellige alger.

Mine Discus ligger stadig rigtig mange æg og selvom de ikke bliver til noget er det spændende at se på.

Her lige et link til et slide show

https://picasaweb.google.com/113023085305334426561/NytSetupAf720LitersAkvastabil2015#slideshow/6125762509533025618

Billede

Billede

Billede

Billede

Vh. Miwes
Miwes

Geografisk sted: Jylland
Postnummer: 7000 Fredericia

Re: Helt friske billeder fra mit 720 liters

Indlægaf rollo » 14. mar 2015 16:55

super flotte kobolt du har -exclaim-
DISCUS KAN GIVE GRÅ HÅR
Brugeravatar
rollo
Støtter Discusforum
Støtter Discusforum

Postnummer: 3520 Farum

Indlægaf Almo » 14. mar 2015 18:06

Det ser skam godt rigtig godt ud -idea-
Almo

Geografisk sted: Øster lindet
Postnummer: 6630 Rødding

Indlægaf HDFatboy » 14. mar 2015 19:02

Flot akvarie -exclaim-
Hilsen
Johnny
Brugeravatar
HDFatboy

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer: 9440 Aabybro

Indlægaf ducati » 15. mar 2015 08:26

Hej Miwes.

Har fulgt dit akvarieprojekt gennem dine hyggelige videoer på youtube. Er der noget nyt på vej? Kan godt se dit algeproblem på kanterne af javabregnerne. Algerne på træstykkerne er flotte.
Apropos dine videoer har det slået mig, at vi dele flere passioner: discus, ure og guitarspil. Jeg har også handlet ure med CT.
Fortsat held og lykke med alle dine projekter.

Mvh

Leif Schiønemann :D
Med venlig hilsen

ducati
Leif
Brugeravatar
ducati

Geografisk sted: Hørsholm
Postnummer: 2970 Hørsholm

Indlægaf Toke » 15. mar 2015 08:50

Det ser bare godt ud -exclaim-
Brugeravatar
Toke

Geografisk sted: midtjylland
Postnummer: 7600 Struer

Indlægaf Miwes » 15. mar 2015 11:44

ducati skrev:Hej Miwes.

Har fulgt dit akvarieprojekt gennem dine hyggelige videoer på youtube. Er der noget nyt på vej? Kan godt se dit algeproblem på kanterne af javabregnerne. Algerne på træstykkerne er flotte.
Apropos dine videoer har det slået mig, at vi dele flere passioner: discus, ure og guitarspil. Jeg har også handlet ure med CT.
Fortsat held og lykke med alle dine projekter.

Mvh

Leif Schiønemann :D

Tak for jeres feedback -exclaim-

Hej Leif

Algen på den store rod må gerne blive, men det er naturligvis alle de andre grimme alger der skal væk :lol:

Sjov at møde andre med samme interesse og her er der mange sammenfaldende, hvilket jo er rigtig hyggeligt, så kunne forestille mig at der ikke ville mangle samtaleemner -idea-

Mine små videoer er jo blot startet som et lille forsøg og senere er det blevet en lille udvidelse af mine hobbyer og jeg havde jo aldrig troet at det ville ende med at en er blevet "youtuber" hehe!

Miwes

Indlægaf moltrup32 » 15. mar 2015 23:08

Her er beviset på hvorfor man skal købe stendker discus og ikke blande med noget andet!!! Det er nemlig lige med discushold i mange år uden at bøvle med alle mulige underlige sygdomme, og hvis man har bare lidt discisplin, så vil de fleste ende med store flotte fisk ligesom du har nu. Husk det nu alle i nybegyndere som sidder og kigger med, skal det bare fungere, og gør det ikke noget at form og farver ikke altid er de nyeste, så køb stendker fra et sted hvor der kun er stendker, så er det ikke så svært. Det er super fedt at kigge med gang på gang og se dine fisk trives, og man kan også fornemme at du trives med det, bliv endelig ved med at poste videoer, det er hyggeligt hver gang :)
VH Jesper
Brugeravatar
moltrup32

Geografisk sted: Kelstrupskov v. Vissenbjerg
Postnummer: 5492 Vissenbjerg

Indlægaf Miwes » 16. mar 2015 00:20

Mange tak Jesper

Det har været nemt at fodre disse discus fra Stendker og få et godt og hurtigt resultat, men selvfølgelig er der smuttet nogle i den proces.

Jeg har haft discus før og de har været mere problematiske, men mon ikke at der findes mange gode opdræt rundt omkring, som giver ligeså gode oplevelser, det vil jeg tro.

Skulle jeg gøre det om igen, så ville jeg nok vælge ens farver og så starte med en mellem-størrelse, da det koster en formue i foder at fodre dem op fra helt små.

De vokser dog forbavsende hurtigt og opgaven er jo også spændende når det kommer til den udvælgelse proces der skal finde sted og mindre spændende er det at fjerne de eksemplarer der ikke følger efter i størrelse, men det er så den sure del af arbejdet.
Miwes

Indlægaf sune » 16. mar 2015 08:51

Det ser flot ud.

Det kan diskuteres om der er andre opdrættere som laver samme ensartede kvalitet som Stendker, og det gør som heller ikke den store forskel ;) hvis Stendker har de varianter man vil have og man ikke blander dem med andre Discus, ja så er det jo vejen frem. Jeg vil give dig ret i at det er meget lettere at købe Discus i medium-large end små unger, og prisen lander alligevel i det samme leje med alt det foder og vandskifte der skal til.

Stendker har så mange varianter at man godt kan lave en flok med variation ved at tage to-tre varianter og sætte sammen uden det bliver en blandet bolsje butik ;)

At Stendkers fisk ikke er så spændende til avl er jo ligemeget for stuebaljen.
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer

Indlægaf moltrup32 » 18. mar 2015 22:44

sune skrev:Det ser flot ud.

Det kan diskuteres om der er andre opdrættere som laver samme ensartede kvalitet som Stendker, og det gør som heller ikke den store forskel ;) hvis Stendker har de varianter man vil have og man ikke blander dem med andre Discus, ja så er det jo vejen frem. Jeg vil give dig ret i at det er meget lettere at købe Discus i medium-large end små unger, og prisen lander alligevel i det samme leje med alt det foder og vandskifte der skal til.

Stendker har så mange varianter at man godt kan lave en flok med variation ved at tage to-tre varianter og sætte sammen uden det bliver en blandet bolsje butik ;)

At Stendkers fisk ikke er så spændende til avl er jo ligemeget for stuebaljen.

Det er der nok Sune, Piwovarski er vel også et godt bud tyder det på. Men stendker fisk holdt for sig selv er bare virkelig stærke fisk, man kan have uden at have adgang til og brug for det store medicinskab, selv som nybegynder. Går de i stå og vil ikke spise, så hæv temp. Så kører det garanteret igen, hvis ellers man bare holder vandet rent og fiskene i god foderstand. Mht. Opdræt så er jeg enig så langt, at man efter nogle kuld ender med at have lyst til at prøve noget andet, men nogle opdræt af stendker cobolt, brillianter eller lign. Er nu et godt sted at starte, hvis man vil prøve det af uden at skulle i gang med osmose vand osv. (De fleste steder).
VH Jesper
Brugeravatar
moltrup32

Geografisk sted: Kelstrupskov v. Vissenbjerg
Postnummer: 5492 Vissenbjerg

Indlægaf slagteren » 18. mar 2015 23:03

Jeg blander mig lige lidt Jesper .
Du har så evigt ret i hvad du skriver , nemlig at hvis man IKKE blander andre fisk ind over er Stendker nemme .
At lave opdræt på dem lader sig også gøre , dog med noget mindre udbytte 25-50 stk men stadig ja der er sgu unger .
Så skal man igang er Stendker nok det bedste bud for en vellykket start .
Mvh Poul.
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Geografisk sted: holstebro
Postnummer: 7500 Holstebro

Indlægaf sune » 19. mar 2015 00:16

Nu behøver det ikke blive for nørdet, men du har ret Jesper, hvis man kan finde et par fine fisk med en ok kropsform og ingen mærkelige næbtendenser osv, så er det bare at gå igang. Et Stendker par laver let 200 unger hvis vandet er godt og PH'en ikke er for høj. Piwowarskis linjer, pånær rødturkiserne kommer fra Discus Leutenberg, og han laver bedre fisk end Piwo gør i min optik, men det kan vi jo diskutere i en anden tråd ;)
Brugeravatar
sune

Geografisk sted: Struer

Tilbage til Generel Discus snak