Discus og scalarer sammen

Almen snak om discus.

Redaktør: mvn-discus

Discus og scalarer sammen

Indlægaf ducati » 24. feb 2015 10:19

Hej.

Som overskriften antyder overvejer jeg at sætte mine discus og scalarer sammen i mit 576 l akvarium. Går det? Så et eksempel på det på FB og akvaristen oplyste, at discusfiskene kom mere frem, da scalarerne uden problemer svømmede i det frie rum. Hvad er jeres mening? Har i erfaringer med det? Har pt. 8 scalarer størrelsen 6 - 8 cm og 10 discus i størrelsen 6 - 10 cm. -frown-

Mvh

Leif
Med venlig hilsen

ducati
Leif
Brugeravatar
ducati

Geografisk sted: Hørsholm
Postnummer: 2970 Hørsholm

Re: Discus og scalarer sammen

Indlægaf Volvo » 24. feb 2015 10:55

Du skal regne med at dine scalarer er grådige, så hvis du vil have dem sammen, skal du være opmærksom på at der er rigeligt med foder, da væksten ved dine discus nemt hæmmes ved det.
Har altid haft scalarer med discus uden problemer, men om mine discus ville have blevet 1-2cm større ved at gå selv, er svært at sige -frown-
Men i akvariet fungere de fint sammen, dog er 10 fuldvoksen discus og otte fuldvoksen scalarer for meget, men du kan jo sortere (sælge ud) når begge er udvokset -exclaim-
Billede Billede
Brugeravatar
Volvo

Postnummer: 5690 Tommerup

Indlægaf Hyggesnak1 » 20. sep 2016 20:17

Mine 4 discos og 6 scalarer fungere godt sammen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Hyggesnak1

Postnummer: 7430 Ikast

Indlægaf slagteren » 28. sep 2016 01:02

Super godt og pas godt på dem .

Mvh Poul.
Med Venlig Hilsen Poul og som jeg siger : hvem kan sige nej til en flok Discus der tigger mad .
Brugeravatar
slagteren
Moderator
Moderator

Geografisk sted: holstebro
Postnummer: 7500 Holstebro

Tilbage til Generel Discus snak